Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 hlasů - 0 průměrně
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kabiny všeobecně
12-12-2011, 11:01
Příspěvek: #1
Kabiny všeobecně
Ahojda!

Prosím o radu. Hrabal jsem se v kabině pro motorový vůz řady 810. Ovšem z důvodu chování vozidla používám eng s elektrickým přenosem. Když jsem na to tak koukal, napadlo mě, jestli by se nějak nedaly rozanimovat kontrolky zařazených stupňů. Představoval jsem si to jako dvě okýnka. Jedno vyalfované, druhé plné (svítící kontrolka). Jak donutit simulátor aby mi ty dvě okýnka v určité rychlosti přepnul? Nesetkal se někdo s tímto u zahraničních cabů? Nešlo by to nějak "pověsit" na odstavec speedometer? Laboroval jsem nad tím ale neúspěšně.

Díky Mira
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele
Citovat příspěvek v odpovědi
12-12-2011, 11:14
Příspěvek: #2
RE: Kabiny všeobecně
(12-12-2011 11:01)Čouda napsal(a):  Ahojda!

Prosím o radu. Hrabal jsem se v kabině pro motorový vůz řady 810. Ovšem z důvodu chování vozidla používám eng s elektrickým přenosem. Když jsem na to tak koukal, napadlo mě, jestli by se nějak nedaly rozanimovat kontrolky zařazených stupňů. Představoval jsem si to jako dvě okýnka. Jedno vyalfované, druhé plné (svítící kontrolka). Jak donutit simulátor aby mi ty dvě okýnka v určité rychlosti přepnul? Nesetkal se někdo s tímto u zahraničních cabů? Nešlo by to nějak "pověsit" na odstavec speedometer? Laboroval jsem nad tím ale neúspěšně.

Díky Mira

Ahoj, ja som to riešil cez SPEEDOMETER napr.takto:
Citát:ScaleRange ( 5.00 5.01 )
ScalePos ( 270 0 )
Units ( KM_PER_HOUR )
Pivot ( 10000 )

Prípadne dať hneď vedľa masku, pod ktorú sa ti "nepotrebná" poloha animácie schová.

To chce kľud a nohy v teple...
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele
Citovat příspěvek v odpovědi
12-12-2011, 11:31
Příspěvek: #3
RE: Kabiny všeobecně
Zkusil jsem a ono to funguje. Já ti děkuju! :-)

Jak to vlastně z hlediska parametrů msts funguje?
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele
Citovat příspěvek v odpovědi
12-12-2011, 11:37 (Tento příspěvek byl naposledy změněn: 12-12-2011 11:42 od Martens.)
Příspěvek: #4
RE: Kabiny všeobecně
Mirku, jak to myslíš - z hlediska parametrů?
Funguje to v podstatě tak, že Kevin nadefinoval velkou tlustou rafičku jako u rychloměru s Pivotem někde za rohem - to je ten Pivot(1000). A má tam malý rozsah rychlosti - 5 a 5.01 km/h - tedy po překročení rychlosti 5 km/h se rafika pohne a pohne se z úhlu 0 stupňů na 270 stupňů...... je to docela dobrá finta, která se používala už dříve a de facto by ji šlo pověsit na cokoliv dial-up ..... třeba i na otáčkoměr nebo na ručičku tlakoměru
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele
Citovat příspěvek v odpovědi
12-12-2011, 11:43 (Tento příspěvek byl naposledy změněn: 12-12-2011 11:44 od Čouda.)
Příspěvek: #5
RE: Kabiny všeobecně
Martin, prosímtě, co znamenají:
scale range 5 - 5.01.
Scale pos 270 - 0
proč zrovna pivot 10 000

Čím nastavím při jaké rychlosti se prvek zobrazí a ve které zmizí. Úplně tomu nerozumím - jsou tam nějaké hodnoty ale nevím proč zrovna tuty.
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele
Citovat příspěvek v odpovědi
12-12-2011, 12:01 (Tento příspěvek byl naposledy změněn: 12-12-2011 12:02 od Kevin.)
Příspěvek: #6
RE: Kabiny všeobecně
(12-12-2011 11:43)Čouda napsal(a):  Martin, prosímtě, co znamenají:
scale range 5 - 5.01.
Scale pos 270 - 0
proč zrovna pivot 10 000

Čím nastavím při jaké rychlosti se prvek zobrazí a ve které zmizí. Úplně tomu nerozumím - jsou tam nějaké hodnoty ale nevím proč zrovna tuty.

Scale range je úsek rýchlosti, ktorý ti zobrazuje. Pri štandardnom rýchlomery je to napr. 0 - 150. V tomto prípade je to rozmedzie pri akej rýchlosti to skočí (pri 5 km/h).
Scale position je rozsah uhlu 0 - 360, v ktorom zobrazuje. 0 je kolmo hore.
Pivot 10.000 preto, lebo pri väčšom pivote väčší skok. Keby som dal malý pivot, tak sa mi pri tom prechode zobrazí posun animácie na neželanom mieste. Takto sa zrazu len zjaví na svojom mieste.

Moje vysvetlovanie je dosť mizerné, takže keby si niečo zle pochopil, pýtaj sa znova Big Grin

Tak, Martens ma predbehol. Kým ja sa vykokcem... Big Grin

To chce kľud a nohy v teple...
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele
Citovat příspěvek v odpovědi
12-12-2011, 12:05
Příspěvek: #7
RE: Kabiny všeobecně
Jasně. Už tomu rozumím. Děkuji mnohokrát. Jdu se snažit ;-)
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele
Citovat příspěvek v odpovědi
12-12-2011, 04:58
Příspěvek: #8
RE: Kabiny všeobecně
Snažení dopadlo úspěšně. Dělá to přesně to, co jsem chtěl.

-------------------------------------------------------------------------------------------

No ale to bych nebyl já, kdybych neměl další problém. Jedná se o otáčkoměr. Při prvním a druhém stupni (zhoupnutí otáček při přeřazování pomineme) se otáčkoměr chová korektně. Je závislý na poloze palivové páky, obdobně jako ve skutečnosti. Problém nastane při zařazení "2blok". Ve skutečnosti otáčky poklesnou někde k 1500 za minutu (uvažujeme automatické zařazení při 56km/h) a dále se zvyšují s rostoucí rychlostí (pochopitelně to funguje i opačně). Jak nasimulovat ten to jev? Napadlo mě naanimovat ještě jednu ručičku jako speedometer. Pomocí Kevinovo fíglu původní vymaskuju. Je to ok ale při prvním a druhém stupni se mi zobrazují ručičky dvě. Ani po dvouhodinovém bádání jsem nepřišel na to, jak se té druhé zbavit.

Existuje ale jedno neelegantní řešení. Při 1. a 2. stupni by byla ručička otáčkoměru animovaná jako throotle (bohužel by trochu skákala) a pri 2.blokovaným by se animovala jako speedometer.

Ještě je třeba vzít v úvahu existenci přepínače J-N (Jedu/nejedu :-D ). Pokud dám při zařazeném 2blok palivovou páku "do nuly", kvalt zůstane zařazen (otáčky motor dle rychlosti) a dochází k brždění motorem (jak v msts, tak ve skutečnosti je brždění zanedbatelné), pokud přepnu J/N do polohy N, dojde k odpojení převodovky a otáčky se ustálý na volnoběhu.

Nemá někdo nápad, jak by se tento problém dal vyřešit pomocí odstavců speedometer a RPM? Jinak to udělám tak, jak popisuju ve druhém odstavci ale hrozně nerad :-)
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele
Citovat příspěvek v odpovědi
12-12-2011, 09:21
Příspěvek: #9
RE: Kabiny všeobecně
(12-12-2011 04:58)Čouda napsal(a):  Nemá někdo nápad...?

Chvíľu som nad tým dumal a napadlo ma použiť ovládač GEARS LEVER z pôvodnej kabíny 810 ako masku. pri prvých stupňoch to bude alfované a pri "2blok" ti skočí maska nad otáčkomer a ukáže sa ti tá ručička, čo potrebuješ. To je len tip, či je to realizovateľné je otázne Big Grin

To chce kľud a nohy v teple...
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele
Citovat příspěvek v odpovědi
12-12-2011, 09:45
Příspěvek: #10
RE: Kabiny všeobecně
A gears lever budou fungovat i s engem, kterej má elektrickej přenos? Já myslím, že ne. Tam to bude vázaný na mechanickou převodovku. A stejně si myslím, že by to nefungovalo. Já tam ty ručičky potřebuju dvě. Jednu jako otáčkoměr a druhou jako rychloměr. V jednom stavu budou vidět vždycky dvě. V obou případech se to asi nepodaří skovat. Snad by to šlo v případě, že bych docílil toho stavu, kdy se mi ručička pod odstavcem speedometer objeví až při určité rychlosti. To by jako šlo ale potom by se nemohla hýbat, protože by byl proces objevení jaksi dost nepřirozený. Nejhorší na tom je, že to nejde poschovávat ani kruhovýma výsečema. Třeba bude něco vědět Martens. Každopádně jsem to ještě nevzdal... ;-)
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele
Citovat příspěvek v odpovědi
Odpovědět 


Skok na fórum:


Uživatelé prohlížející toto vlákno: 1 hostů